Drodzy Goście!
W trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo wdrożyliśmy procedury mające na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia wirusem COVID-19.
Zapewniamy, że codziennie monitorujemy obecną sytuację i dokładamy wszelkich starań, aby prowadzenie naszej działalności odbywało się w oparciu o wymogi
oraz wytyczne opracowane przez GIS.
Poniższy regulamin prezentuje zbiór konkretnych działań, mających służyć zachowaniu bezpieczeństwa zarówno Państwa jak i pracowników ośrodka.
1. Części ogólnodostępne, jadalnia i sale konferencyjne
• Dostępność środków do dezynfekcji rąk dla gości oraz pracowników. Dozowniki znajdują się przy wejściu/wyjściu, do recepcji, przy windzie, toaletach
oraz przy wejściach do jadalni.
• Systematyczna dezynfekcja powierzchni często używanych przez gości: klamki drzwi wejściowych i innych drzwi na terenie ośrodka, powierzchnia lady
recepcyjnej, przyciski windy ( w środku i na zewnątrz), klamki drzwi do toalet ogólnodostępnych, wyposażenie toalet, włączniki światła, itp.
• Regularne sprawdzanie korytarzy i pięter dezynfekując posadzki, kosze na śmieci, przyciski w windzie, uchwyty i inne powierzchnie, w tym wyposażenie
pięter.
• Wietrzenie pomieszczeń ogólnodostępnych kilka razy dziennie.
• Wietrzenie, regularna dezynfekcja pomieszczeń oraz sal konferencyjnych, a także wszystkich sprzętów w salach konferencyjnych.
• Stosowanie niezbędnych zasad zachowania bezpiecznych odległości w salach konferencyjnych.
• Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy wejściu każdego Gościa do ośrodku; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów
chorobowych możliwość odmowy przyjęcia Gościa do ośrodka, procedura może być powtórzona – decyduje pracownik ośrodka
• Czyszczenie użytych przez gości kluczy przed udostępnieniem go kolejnemu gościowi.
• Obsługa gości w maseczce oraz rękawiczkach ochronnych.
• Mycie i dezynfekcja rąk po obsłudze każdego gościa.
• Regularna dezynfekcja wyposażenia recepcji oraz lobby udostępnianego gościom (lada recepcyjna, długopisy itp.)
• Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji.
• Bezwzględny zakaz przebywania wewnątrz ośrodka osób niezameldowanych.
• Zachęcanie gości do komunikacji związanej z pobytem poprzez sms lub telefon, w celu wyeliminowania konieczności bezpośredniego kontaktu z
pracownikami
• Informowanie Gości o wprowadzonych zmianach i procedurach obowiązujących w ośrodku
• Jeśli podczas pobytu Goście zdiagnozują u siebie jakiekolwiek objawy choroby powinni niezwłocznie
• Skontaktować się z właściwymi, lokalnymi służbami medycznymi w celu podjęcia stosownych działań – numer dostępny w recepcji
• Poinformować recepcję lub dyrekcję
• Pozostać w izolacji ograniczając kontakt z personelem lub innymi gośćmi i na taki przypadek ośrodek przygotował specjalny pokój w domku stosownie
oddalonym od budynku głównego ośrodka. (jeśli nie jest możliwe bezpieczne opuszczenie ośrodka).
2. Pokoje
• Sprzątnie pokoi odbywa się przy zachowaniu najwyższych norm bezpieczeństwa z zastosowaniem masek ochronnych oraz rękawic jednorazowych.
• Sprzątanie i dezynfekcja pokoi pobytowych odbywa się na życzenie pod nieobecność Gości w pokoju.
• Wszystkie nieistotne elementy wyposażenia jak: kwiaty, notatniki, długopisy, ulotki i materiały promocyjne zostają usunięte z pokoi do odwołania.
• Wszelkie dekoracyjne elementy na łóżku jak dodatkowe poduszki, narzutki zostają usunięte do odwołania.
• Codzienne czyszczenie i dezynfekcja wszystkich obszarów i wyposażenia najczęściej dotykanego przez gości ( klamki, zamki, uchwyty, włączniki światła,
pilot tv, lampka, kosz na śmieci, uchwyty i przyciski w toalecie, siedzisko toalety, szczotka toaletowa, zasłony, posadzki itp.)
• Pokoje są dokładnie wietrzone i dezynfekowane po każdym użyciu.
• Po wyjeździe gościa pokoje są pozostawione na 72 h przed rozpoczęciem sprzątania
• Wszelkie pozostawione przez gości i znalezione przedmioty są wkładane do plastikowej torby, i odpowiednio oznakowane w celu bezpiecznego
przechowania oraz dalszego postępowanie zgodnie z polityką przechowywania rzeczy znalezionych.
3. Jadalnia
• Zgodnie z rozporządzeniem Rządu jadalnia ośrodka jest otwarta z zachowaniem podwyższonych wymogów sanitarnych.
• Przygotowanie posiłków odbywa się z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa.
• Goście mają obowiązek dezynfekcji rąk przed wejściem do jadalni i po wyjściu.
• Płyny do dezynfekcji dostępne są przy wejściu do jadalni.
• Odstęp między stolikami wynosi 2m.
• Goście na jadalni są usadzani przez kelnerów w odpowiednich miejscach sali w celu zachowania przepisów dotyczących dystansu społecznego.
• Stoliki są dezynfekowane po każdym posiłku.
• Pracownicy kuchni pracują w maskach/przyłbicach i rękawiczkach ochronnych.
• Pracownicy przestrzegają zasady zachowania dystansu społecznego.
• Na terenie jadalni obowiązują maseczki ochronne. Gość może zdjąć maseczkę, jeśli siedzi już przy stoliku.
• Goście mogą zamawiać posiłki o dowolnych godzinach w kilku miejscach stosownie oddalonych i wydzielonych od innych Gości
• Stoliki są dezynfekowane po każdym użyciu.
4. Bezpieczeństwo pracowników
• Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez
wszystkich pracowników znajdujących się w w/w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi.
• Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników ośrodka.
• Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS
• Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów
chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
• Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu ośrodka, szatniach.
• Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.